Tisztelt Szülők!
A 2018/2019. tanévtől a KAFFEE projekt keretében megvalósult a KRÉTA rendszerben az „e-Ügyintézés” felületen az elektronikus ügyintézés lehetősége. Ezt a modult a 2019/2020. tanévtől már aktívan tudják használni a szülők és a pedagógusok egyaránt. Az “e-Ügyintézés” modul kizárólag böngészőprogramból érhető el, nem része a KRÉTA Mobil Applikációnak. A felület köznevelési, közigazgatási eljárások, illetve az azokhoz kapcsolódó másodfokú eljárások ügyfél oldali elektronikus elindítását és az ügyintézéshez szükséges iratok elektronikus előállítását hivatott biztosítani.
A
leggyakoribb ügytípusok a következők:
I. Tanulói mulasztás igazolása
II. Igazgatói engedély diák mulasztásának igazolására gondviselői kérelem
benyújtása
III. Személyes adatokban bekövetkezett változás bejelentése
IV. Tanulói felmentésre, mentességre szolgáló gondviselői kérelem benyújtása
Az elektronikus ügyintézés elindítása és nyomon követése
- lépés: Az elektronikus ügy elindítása a KRÉTA napló felületéről
Lépjen be a
KRÉTA napló felületére a https://klik030031001.e-kreta.hu/ (Fontos, hogy a gondviselői felhasználói névvel és jelszóval lépjen be.)
Belépés után a menüben látja az e-Ügyintézés menüpontot. Ezt kiválasztva
átkerül az e-ügyintézés felületére és a bejelentkeztetés is automatikusan
megtörténik.
(Erre a felületre be lehet jelentkezni a Kréta felületétől függetlenül is a https://eugyintezes.e-kreta.hu/ címen a KRÉTÁ-ban használt
gondviselői felhasználói névvel és jelszóval.)
- lépés: Az ügy elindítása az e-ügyintézés felületén
A leggyakoribb
ügyek a Tanulmányokkal kapcsolatos ügyintézés részben találhatók, ott szükséges
a megfelelőt kiválasztani.
A kiválasztás után mindegyiknél egy űrlap jelenik meg a következő tartalmakkal:
Tanulói
mulasztás igazolása
Ez az ügy
akkor indítandó, ha a szülői igazolása terhére (évente 5 nap) szeretne a
gondviselő benyújtani igazolást vagy az orvos által kiadott igazolást szeretné
eljuttatni az iskolába elektronikusan. A tanuló adatain túl – melyek
automatikusan megjelennek – kötelező megadni a mulasztás kezdetét és végét
valamint ki kell választani, hogy szülői vagy orvosi igazolás benyújtását
indítja. Ha orvosi igazolást választ ki, akkor csatolni kell az orvosi
igazolást digitalizálva is (legegyszerűbb lefényképezni).
Igazgatói
engedély diák mulasztásának igazolására gondviselői kérelem benyújtása
Ez az ügy
akkor indítandó, ha a szülői 1 napnál hosszabb időszakra szeretné kikérni a
gyermekét az iskolából. A tanuló adatain túl – melyek automatikusan megjelennek
– kötelező megadni a távollét kezdetét és végét. A kérelem indoklása, bár nem kötelező,
de segítheti annak könnyebb elbírálását. Fontos, hogy ilyen típusú kérelem csak
előre adható be, azaz az adott napnál korábbi kezdetű kérelem nem indítható.
Tanulói
felmentésre, mentességre szolgáló gondviselői kérelem benyújtása
Ez az ügy
akkor indítandó, ha a testnevelés órák egy részéről egyesületi igazolással
szeretnének felmentést kérni. A tanuló adatain túl – melyek automatikusan
megjelennek – kötelező megadni felmentés típusát, a felmentés kezdetét és
végét. A kérelem indoklása, bár nem kötelező, de segítheti annak könnyebb
elbírálását. Fontos, hogy testnevelés óra alóli felmentési kérelem esetén
kötelező csatolni az egyesületi igazolást.
Személyes
adatokban bekövetkezett változás bejelentése
A magyar
köznevelésben adott iskolával tanulói jogviszonyt fenntartó tanulók, illetve a
gondviselőik felelőssége az iskolának minden adatváltozást bejelenteni. A
személyes adatokban bekövetkezett változás bejelentését a gondviselő
kezdeményezi. A feltöltendő dokumentumok közül kötelezően csatolni szükséges a
kitöltött változás bejelentő adatlapot. A kérelem a beküldés előtt az Előnézet
gomb mögött megtekinthető (egy pdf dokumentum jön létre), s ha mindent rendben
talál, akkor a Beküldés gombbal a kérelem beküldhető. A kérelmet NEM kell
nyomtatva is eljuttatni az iskolába! Az elbírálásról ezen a felületen kap
határozatot, aminek megjelenéséről emailben is értesíti Önt a rendszer.
- lépés: A folyamatban lévő ügyek megtekintése
Az elindított ügyek listája a baloldalon lévő Folyamatban lévő ügyek menüpont alatt érhetők el. Amennyiben egy ügy Döntés vagy Lezárt státuszba került, akkor érdemes megtekinteni. A megjelenő oldalon a „Határozat” fülön tudja a gondviselő megnézni az igazgatói döntést, ami a „Megtekintés” gombbal pdf-ben le is tölthető.
A rendszer teljes felhasználói kézikönyve itt megtekinthető: https://tudasbazis.ekreta.hu/pages/viewpage.action?pageId=17760533
Az űrlap alja