e-ügyintézés

Tisztelt Szülők!

A 2018/2019. tanévtől a KAFFEE projekt keretében megvalósult a KRÉTA rendszerben az „e-Ügyintézés” felületen az elektronikus ügyintézés lehetősége. Ezt a modult a 2019/2020. tanévtől már aktívan tudják használni a szülők és a pedagógusok egyaránt. Az “e-Ügyintézés” modul kizárólag böngészőprogramból érhető el, nem része a KRÉTA Mobil Applikációnak. A felület köznevelési, közigazgatási eljárások, illetve az azokhoz kapcsolódó másodfokú eljárások ügyfél oldali elektronikus elindítását és az ügyintézéshez szükséges iratok elektronikus előállítását hivatott biztosítani.

A leggyakoribb ügytípusok a következők:
I. Tanulói mulasztás igazolása
II. Igazgatói engedély diák mulasztásának igazolására gondviselői kérelem benyújtása
III. Személyes adatokban bekövetkezett változás bejelentése
IV. Tanulói felmentésre, mentességre szolgáló gondviselői kérelem benyújtása

Az elektronikus ügyintézés elindítása és nyomon követése

  1. lépés: Az elektronikus ügy elindítása a KRÉTA napló felületéről

Lépjen be a KRÉTA napló felületére a https://klik030031001.e-kreta.hu/ (Fontos, hogy a gondviselői felhasználói névvel és jelszóval lépjen be.)
Belépés után a menüben látja az e-Ügyintézés menüpontot. Ezt kiválasztva átkerül az e-ügyintézés felületére és a bejelentkeztetés is automatikusan megtörténik.
(Erre a felületre be lehet jelentkezni a Kréta felületétől függetlenül is a https://eugyintezes.e-kreta.hu/ címen a KRÉTÁ-ban használt gondviselői felhasználói névvel és jelszóval.)

  1. lépés: Az ügy elindítása az e-ügyintézés felületén

A leggyakoribb ügyek a Tanulmányokkal kapcsolatos ügyintézés részben találhatók, ott szükséges a megfelelőt kiválasztani.
A kiválasztás után mindegyiknél egy űrlap jelenik meg a következő tartalmakkal:

Tanulói mulasztás igazolása
Ez az ügy akkor indítandó, ha a szülői igazolása terhére (évente 5 nap) szeretne a gondviselő benyújtani igazolást vagy az orvos által kiadott igazolást szeretné eljuttatni az iskolába elektronikusan. A tanuló adatain túl – melyek automatikusan megjelennek – kötelező megadni a mulasztás kezdetét és végét valamint ki kell választani, hogy szülői vagy orvosi igazolás benyújtását indítja. Ha orvosi igazolást választ ki, akkor csatolni kell az orvosi igazolást digitalizálva is (legegyszerűbb lefényképezni).

Igazgatói engedély diák mulasztásának igazolására gondviselői kérelem benyújtása
Ez az ügy akkor indítandó, ha a szülői 1 napnál hosszabb időszakra szeretné kikérni a gyermekét az iskolából. A tanuló adatain túl – melyek automatikusan megjelennek – kötelező megadni a távollét kezdetét és végét. A kérelem indoklása, bár nem kötelező, de segítheti annak könnyebb elbírálását. Fontos, hogy ilyen típusú kérelem csak előre adható be, azaz az adott napnál korábbi kezdetű kérelem nem indítható.

Tanulói felmentésre, mentességre szolgáló gondviselői kérelem benyújtása
Ez az ügy akkor indítandó, ha a testnevelés órák egy részéről egyesületi igazolással szeretnének felmentést kérni. A tanuló adatain túl – melyek automatikusan megjelennek – kötelező megadni felmentés típusát, a felmentés kezdetét és végét. A kérelem indoklása, bár nem kötelező, de segítheti annak könnyebb elbírálását. Fontos, hogy testnevelés óra alóli felmentési kérelem esetén kötelező csatolni az egyesületi igazolást.

Személyes adatokban bekövetkezett változás bejelentése
A magyar köznevelésben adott iskolával tanulói jogviszonyt fenntartó tanulók, illetve a gondviselőik felelőssége az iskolának minden adatváltozást bejelenteni. A személyes adatokban bekövetkezett változás bejelentését a gondviselő kezdeményezi. A feltöltendő dokumentumok közül kötelezően csatolni szükséges a kitöltött változás bejelentő adatlapot. A kérelem a beküldés előtt az Előnézet gomb mögött megtekinthető (egy pdf dokumentum jön létre), s ha mindent rendben talál, akkor a Beküldés gombbal a kérelem beküldhető. A kérelmet NEM kell nyomtatva is eljuttatni az iskolába! Az elbírálásról ezen a felületen kap határozatot, aminek megjelenéséről emailben is értesíti Önt a rendszer.

  1. lépés: A folyamatban lévő ügyek megtekintése

Az elindított ügyek listája a baloldalon lévő Folyamatban lévő ügyek menüpont alatt érhetők el. Amennyiben egy ügy Döntés vagy Lezárt státuszba került, akkor érdemes megtekinteni. A megjelenő oldalon a „Határozat” fülön tudja a gondviselő megnézni az igazgatói döntést, ami a „Megtekintés” gombbal pdf-ben le is tölthető.

A rendszer teljes felhasználói kézikönyve itt megtekinthető: https://tudasbazis.ekreta.hu/pages/viewpage.action?pageId=17760533

Az űrlap alja